Biologiya
Kurs haqida
Biologiya fanining bu bosqichida siz hayvonot olami bilan tanishasiz. Hayvon organizmining umumiy tuzilishini, qanday to‘qimalardan tashkil topganligini, umurtqali va umurtqasiz hayvonlar ichki va tashqi tuzilishini, hayot tarzi, xilma-xilligini o‘rganasiz. Natijada, hayvonot olamining hayot faoliyati bilan tanishasiz, ularni bir-biridan farqlay olasiz.
Mundarija
Yangi
1 bo'lim
I chorak
-
Biologiya – hayot haqidagi fan
-
Tirik organizmlarning xilma-xilligi
-
Bakteriyalar. Protistalar. Zamburug‘lar
-
O‘simliklarning xilma-xilligi. Sporali o‘simliklar
-
Urug‘li o‘simliklar
-
Umurtqasiz hayvonlarning xilma-xilligi
-
Umurtqali hayvonlarning xilma-xilligi. Baliqlar, amfibiyalar va reptiliyalar
-
Qushlar va sutemizuvchilar
-
Amaliy mashg‘ulot. O‘simlik va hayvonot dunyosining sistematik guruhlarini o‘rganish
-
Nazorat ishi – 1
-
Hujayra – tirik organizmlarning tuzilish birligi
-
To‘qimalar
-
Laboratoriya mashg‘uloti: 1. Kattalashtirib ko‘rsatuvchi asboblar 2. O‘simlik to‘qimasidan vaqtinchalik preparat tayyorlash
-
2-nazorat ishi
-
Gulli o‘simliklarning vegetativ organlari. Ildiz
-
Novda
-
Amaliy mashg‘ulot. Vegetativ organlar metamorfozini o‘rganish
-
O‘simliklarning generativ organlari.Gul
Yangi
2 bo'lim
II chorak
-
Meva
-
Odam va hayvonlarning organlari va organlar sistemasi
-
Nazorat ishi – 3
-
Tirik organizmlarning o‘z-o‘zini boshqarish
-
Amaliy mashg‘ulot. Reflektor yoyini modellashtirish
-
Nerv sistemasi.Nazorat ishi-4
-
Laboratoriya mashg‘uloti. Yomg‘ir chuvalchangining refleksini kuzatish
-
Organizmlarning oziqlanishi
-
Loyiha ishi. Mineral o‘g‘itlarning o‘simlik rivojiga ta’sirini o‘rganish
-
Laboratoriya mashg‘uloti. Bargda organik moddalarning hosil bo‘lishi
-
Hayvonlarning oziqlanishi
-
Odamning ovqat hazm qilish sistemasi
-
Amaliy mashg‘ulot. Ovqat hazm qilish sistemasini modellashtirish
-
Nazorat ishi – 5
Yangi
3 bo'lim
III chorak
-
Nafas olishning mohiyati. O‘simliklarning nafas olishi
-
Odam va hayvonlarning nafas olishi
-
Laboratoriya mashg‘uloti. O‘simliklarning nafas olishini o‘rganish
-
Amaliy mashg‘ulot. Fotosintez va nafas olish jarayonlarini taqqoslash
-
6-nazorat ishi
-
O‘simliklarda moddalar transporti
-
Laboratoriya mashg‘uloti. O‘simliklarda moddalar transportini o‘rganish
-
Laboratoriya mashg‘uloti. Barglarning suv bug‘latishini o‘rganish
-
Umurtqasizlarning qon aylanish sistemasi
-
Amaliy mashg‘ulot. Umurtqasizlarning qon aylanish sistemasini modellashtirish va taqqoslash
-
Umurtqalilarning qon aylanish sistemasi
-
Amaliy mashg‘ulot. Umurtqalilarning qon aylanish sistemasini modellashtirish va taqqoslash.
-
7-nazorat ishi
-
Ayirish
-
Odam va hayvonlarning ayirishi
-
Amaliy mashg‘ulot. Odamning ayirish organlarini modellashtirish. 8-nazorat ishi
-
Tirik organizmlarning harakatlanishi
-
Loyiha ishi. O‘simliklardagi fototropizm, fotonastiya, geotropizm hodisalarini kuzatish
-
Umurtqasizlarning harakatlanish organlari
-
Laboratoriya mashg‘uloti. Tufelka infuzoriyasining harakatlanishini kuzatish
Yangi
4 bo'lim
IV chorak
-
Umurtqalilarning tayanch-harakat organlari
-
Amaliy mashg‘ulot. Umurtqali hayvonlarning tayanch-harakat sistemasini modellashtirish
-
9-nazorat ishi
-
Organizmlarning ko‘payishi
-
Loyiha ishi. O‘simliklarning vegetativ ko‘payishini o‘rganish
-
O‘simliklarning individual rivojlanishi
-
Amaliy mashg‘ulot. Urug‘li o‘simliklarning hayot siklini o‘rganish
-
Hayvonlarning ko‘payishi
-
Hayvonlarning individual rivojlanishi
-
Amaliy mashg‘ulot. Hayvonlarning to‘g‘ri va noto‘g‘ri rivojlanishini qiyosiy tahlil asosida o‘rganish
-
10-nazorat ishi
-
Tur, populyatsiya
-
Amaliy mashg‘ulot. Tirik organizmlarning tashqi muhitga moslashishini o‘rganish
-
Ekosistemalar. Biosfera
-
Amaliy mashg‘ulot. Oziq zanjiri va oziq to‘ri tuzish
-
11-nazorat ishi
Sharhlar(1)