Biologiya
Kurs haqida
Biologiya fanining bu bosqichida siz hayotning molekula, hujayra, organizm, populatsiya va tur bosqichidagi umumbiologik qonuniyatlar bilan tanishasiz. Biomolekulalar, tirik hujayralarda kechadigan jarayonlar, genetika, gen muhandisligi, evolutsion ta’limot haqida tushunchaga ega bo‘lasiz. Bu bilimlar orqali siz tiriklikning turli darajadagi tuzilmalarida kechuvchi jarayonlarni ta’riflab bera olasiz.
Mundarija
Yangi
1 bo'lim
I chorak
-
Biologiya fan sifatida
-
Amaliy mashg‘ulot. Hayotning tuzilish darajalarini modellashtirish
-
Tirik organizmlarning kimyoviy tarkibi
-
Amaliy mashg‘ulot. Suvning tirik organizmlar uchun ahamiyati
-
Uglevodlar
-
Lipidlar
-
Oqsillar
-
Amaliy mashg‘ulot. Biologik infografika tuzish
-
Nuklein kislotalar
-
Nuklein kislotalar
-
Amaliy mashg‘ulot. DNK va RNK tuzilishiga doir masalalar yechish
-
1-nazorat ishi
-
Eukariot hujayra. Hujayra qobig‘i
-
Sitoplazma. Hujayraning membranasiz organoidlari
-
Hujayraning membranali organoidlari
-
Laboratoriya mashg‘uloti. Plazmatik membrana o‘tkazuvchanligiga haroratning ta’sirini o‘rganish
-
Yadro
-
Prokariot hujayra
Yangi
2 bo'lim
II chorak
-
Amaliy mashg‘ulot. Prokariot va eukariot hujayralar tuzilishini qiyosiy o‘rganish
-
Hujayrada moddalar almashinuvi. Hujayrada energetik almashinuv
-
Amaliy mashg‘ulot. Energiya almashinuviga doir masalalar yechish
-
Hujayrada irsiy axborotning amalga oshirilishi
-
Amaliy mashg‘ulot. Oqsil biosintezi jarayonini modellashtirish
-
Prokariot va eukariot hujayralarning bo‘linishi
-
Meyoz
-
Laboratoriya mashg‘uloti. Mitoz jarayonini mikropreparatlar yordamida o‘rganish
-
Amaliy mashg‘ulot. Mitoz va meyoz fazalarini modellashtirish
-
Nazorat ishi – 2
-
Organizmlarning jinssiz ko‘payishi
-
Gametogenez
-
Gametogenez
-
Organizmlarning jinsiy ko‘payishi
Yangi
3 bo'lim
III chorak
-
O‘simlik va hayvonlar hayot siklida jinssiz va jinsiy nasl gallanishi
-
Amaliy mashg‘ulot. O‘simliklar (yo‘sin, qirqquloq, qirqbo‘g‘im, urug‘li o‘simlik) hayot siklida jinssiz va jinsiy bo‘g‘inlarning gallanishini modellashtirish
-
3-nazorat ishi
-
Irsiyat qonuniyatlari
-
Amaliy mashg‘ulot. To‘liq va chala dominantlik bo‘yicha masalalar yechish (di-, poliduragay chatishtirish)
-
Amaliy mashg‘ulot. Kodominantlik va pleyotropiyaga doir masalalar yechish
-
Jins genetikasi
-
Belgilarning jinsga bog‘liq holda irsiylanishi
-
Amaliy mashg‘ulot. Jins genetikasiga doir masalalar yechish.
-
O‘zgaruvchanlik
-
Amaliy mashg‘ulot. Modifikatsion o‘zgaruvchanlikni o‘rganish
-
Genotipik o‘zgaruvchanlik turlari
-
Amaliy mashg‘ulot. Modifikatsion va mutatsion o‘zgaruvchanliklarni qiyosiy o‘rganish
-
Nazorat ishi – 4
-
Genetik muhandislik
-
Hujayra irsiyatini o‘zgartirish
-
Biotexnologiya
-
Biotexnologiya
-
Amaliy mashg‘ulot. 1. Restriktazalardan foydalanishni o‘rganish 2. Meva sharbatini ishlab chiqarishda pektinazdan foydalanish
-
5-nazorat ishi
Yangi
4 bo'lim
IV chorak
-
Ekosistemaning tarkibiy tuzilmasi
-
Amaliy mashg‘ulot. Ekosistemaning tarkibiy qismlarini aniqlash
-
Ekologik omillar
-
Ekologik omillar
-
Loyiha ishi. Turli muhit sharoitida o‘sgan o‘simliklarning tuzilishini taqqoslash
-
Ekosistemaning trofik strukturasi
-
Amaliy mashg‘ulot. Oziq zanjiri va oziq to‘riga oid sxemalar tuzish va masalalar yechish
-
6-nazorat ishi
-
Evolyutsiyani harakatlantiruvchi omillar
-
Amaliy mashg‘ulot. Populyatsiyalarning demografik ko‘rsatkichlarini Xardi-Vaynberg qonuni asosida o‘rganish
-
Amaliy mashg‘ulot. Populyatsiyalarning demografik ko‘rsatkichlarini Xardi-Vaynberg qonuni asosida o‘rganish
-
Tabiiy tanlanish
-
Organik olamdagi moslanishlar – evolyutsiya natijasi
-
Amaliy mashg‘ulot. Organizmlarni yashash muhitiga moslanishini o‘rganish
-
Turlarning paydo bo‘lishi
-
7-nazorat ishi
Sharhlar(2)